اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 شهردار ساوه گفت: با توجه به میزبانی ساوه از بزرگترین شهر صنعتی کشور، این شهر نیازمند بهره مندی از اعتبارات کاهش آلودگی هوا است.

ˈکامران جوادیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور در فاصله 10 کیلومتری ساوه واقع شده که فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آن بر وضعیت پاکی هوای این شهر تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا یکی از زیان هایی است که موجب به خطر افتادن زندگی انسان ها، طبیعت و تمامی موجودات زنده می شود.

جوادی ادامه داد: افزایش جمعیت، گسترش منابع مورد نیاز، تولید برق در نیروگاه، استفاده از خودروها و توسعه صنایع برای تهیه محصولات جدید برخی از عوامل افزایش غلظت آلودگی هوا هستند.

وی گفت: رشد اقتصادی و توسعه پایدار اجتناب ناپذیر است اما اگر موضوع محیط زیست را مدنظر قرار ندهیم عوارض جانبی آن بیشتر از دستاوردهای اقتصادی برای جامعه هزینه ساز است. 

شهردار ساوه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات اخذ شده از دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر، در پنج ماه سال گذشته (مرداد تا دی ماه) 92 روز هوا در ساوه آلوده بود.

وی اضافه کرد: بخشی از این آلودگی مربوط به ذرات معلق با قطر دو و نیم میکرون بود که به گفته متخصصان با تاثیر بر ریه ها موجب ایجاد بیماری های قلبی - ریوی، ناراحتی های تنفسی و آلرژیک می شود.

جوادی اظهار کرد: سال گذشته دستگاه سنجش آلودگی هوا در ساوه نصب و راه اندازی شد اما به دلیل نداشتن صفحه نمایشگر شهروندان نمی توانند میزان آلودگی هوا را مشاهده و در روزهای آلوده نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گفته وی، هم اکنون میزان آلودگی هوای ساوه توسط شرکتی در تهران سنجش و به شهرداری اعلام می شود.

شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی و صنعتی استان مرکزی به شهر انار و طالبی شهرت دارد.

تاریخ خبر: 04/03/1393


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:آلودگی هوا - ساوه - شهر صنعتی - کاوه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.